Gemarineerde zalm met spinazie salade

Vette vis (zoals zalm) is een goede bron van omega 3 vetzuren. Een tip om de zalm op je tong te laten smelten : bak de vis slechts heel kort op een hoog vuur. Heerlijk!

Ingrediënten voor 4 personen

  • Marinade: 1 soeplepel mosterd, 1 theelepel honing ,1 theelepel sesamolie en 1 soeplepel sojasaus
  • 100 gr verse zalm per persoon
  • 400 gr spinazie
  • Zakje gemengde sla
  • 1 sjalot
  • 2 soeplepels sesamzaadjes
  • 1 bloemkool
  • Sesamolie
  • Look of lookpoeder
  • (rijst)

Bereiding

Snij de zalm in blokjes (ongeveer 3 vierkante cm). Meng de marinade en smeer de zalm ermee in. Laat minstens een uur marineren.

Was de bloemkool, verwijder de buitenste bladeren. Snij  of breek de bloemkool in kleine roosjes . Verhit een (wok) pan en bak de roosjes in een weinig sesamolie met wat knoflook . Haal de broccoli na ongeveer 15 minuten bakken uit de pan en leg even opzij in een kom.

Mengen de spinazie met de fijngesneden sjalotte, de gemengde  sla , wat sesamzaadjes en  1 soeplepel sesamolie.

Bak in dezelfde pan de zalm op een hoog vuur gedurende slechts 5 minuten.

Extra

Je kan hier ook nog rijst bij serveren, maar zonder kan ook prima.