Geroosterde kikkererwten

Het is niet eenvoudig om een gezonde knabbel te vinden. Met deze geroosterde kikkererwten heb je een snack die laag is in energie en in ongezonde, verzadigde vetten. Kikkererwten bevatten veel eiwit en voedingsvezel, waardoor ze snel een verzadigend gevoel geven.

Ingrediënten (1 kommetje)

  • 1 blik gekookte kikkererwten
  • 1 el olijfolie
  • Kruiden: 1 tl lookpoeder, 1tl paprikapoeder, zout en peper naar smaak

 

Bereiding 

  • Verwarm de oven voor op 200 graden. Haal de ovenplaat ook al uit de oven en bedek met bakpapier.
  • Spoel de kikkererwten en droog ze kort in een propere keukenhanddoek.
  • Doe de kikkererwten in een schaaltje, voeg de olijfolie en kruiden toe en meng goed met een lepel.
  • Leg de kikkererwten op de ovenplaat en zet gedurende 20 minuten in de oven.
  • Roer de kikkererwten om en zet ze nog eens 20 minuten in de oven.
  • Roer nog eens om.Afhankelijk van de oven zet je de kikkererwten er nog 5-20 minuten langer in. De kikkererwten zijn klaar wanneer ze donker gekleurd zijn ( maar niet verbrand) en wanneer ze knapperig zijn in plaats van korrelig.

geroosterde kikkererwten