Mini groentequiches

Je kan deze miniquiches serveren als hapje, meenemen als snack of je kan er enkele in je brooddoos steken als lunch. Het zijn zelf hele goed snacks voor na het sporten!  Door de eieren, groenten en volkoren brood zal je lang een verzadigd gevoel hebben. En doordat de quiches geen vette korst hebben zijn ze toch nog erg licht. Smakelijk!

Ingredienten (voor  12 stuks)

  • 6 eieren
  • 125 ml halfvolle melk of plantaardige melk zonder suiker
  • 1 prei
  • 3 snedenvolkoren  brood, zonder korst(75 g)
  • Italiaanse kruiden
  • Peper
  • zout
  • 2 soeplepel olijfolie
  • borsteltje
  • siliconen cake- vormpjes

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden, haal de volle bakplaat al uit de oven.

Giet de olie in een bordje, ga er met het borsteltje kort over en vet ieder vormpje in met een klein beetje olie.

Screenshot_20170809-231715-01

Meng de eieren, de melk en de kruiden in een kom. Meng goed met een vork. Giet ongeveer 2 soeplepels eimengsel in ieder vormpje . Voeg in ieder vormpje ook 2 handjes groenten en enkele stukken brood toe. Voeg hierna nog een soeplepel eimengsel toe. De vormpjes zouden bijna helemaal vol moeten zijn. Roer met een vork wat door de vormpjes zodat het eimengsel goed in het brood dringt.

Bak de quiches op de volle bakplaat gedurende ongeveer 25 minuten (draai eventueel even om in de helft). Als de quiches zowel bovenaan als onderaan wat bruin zien, haal je de quiches meteen uit hun vorm en laat je ze afkoelen.

Ze zijn warm of koud even lekker!